Ξανά στις ράγες το σχέδιο του Προαστιακού για Κορωπί – Λαύριο

6498014_evh01_proastiakos_ska2-limghandler

12 Μαρ Ξανά στις ράγες το σχέδιο του Προαστιακού για Κορωπί – Λαύριο

Share to

Γυρίζοντας τον χρόνο πίσω, στο μακρινό 1994, και στο πρόγραμμα μέτρων κατά του νέφους «Αττική SOS», ανάμεσα σε άλλες προβλέψεις, όπως κλιμακωτό ωράριο, έλεγχοι ποιότητας καυσίμων, πεζοδρομήσεις, λεωφορειολωρίδες και αναπλάσεις, φιγουράρει ως έργο πρώτης προτεραιότητας ο προαστιακός σιδηρόδρομος.

Σύμφωνα με το Βήμα η σπονδυλική στήλη του συστήματος μεταφορών της πρωτεύουσας, όπως αναφερόταν την ίδια εποχή και στους στόχους του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας. Αυτό προέβλεπε ένα δίκτυο που συνδέει Αθήνα και Πειραιά με τις υποπεριφέρειες του Νομού Αττικής, δηλαδή Μεσόγεια, Λαυρεωτική, Δυτική και Βόρεια Αττική, καθώς και με τα μεγάλα κέντρα των γειτονικών νομών, Κόρινθο, Λουτράκι, Χαλκίδα και Θήβα.

Νέα πλάνα στο… τραπέζι

Περισσότερο από μία δεκαετία μετά τις πρώτες επεκτάσεις του δικτύου, προς Κόρινθο – Κιάτο και Χαλκίδα, έχει φτάσει πια η ώρα να μπουν σοβαρά στο τραπέζι νέα πλάνα για την ενίσχυση του δικτύου. Και το μεγάλο πρότζεκτ δεν είναι άλλο από την επέκταση Κορωπί – Λαύριο, σε συνδυασμό με την επέκταση της Αττικής οδού, έργο για το οποίο βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις για την εξασφάλιση ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Εξάλλου, η έλλειψη πόρων αλλά και μελετητικής ωριμότητας ήταν η αιτία που ένα έργο απαραίτητο για την αναβάθμιση του λιμένα της Λαυρεωτικής «φρενάρει» από τις πρώτες κιόλας υποσχέσεις που δόθηκαν το 2007.

Ο σχεδιασμός του ΟΣΕ που ήθελε την επέκταση με κατασκευή διπλής γραμμής με ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, φαίνεται ότι εγκαταλείπεται. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ έχει ξεκινήσει τις απαραίτητες προμελέτες, αξιοποιώντας παράλληλα και ορισμένες προμελέτες που έχουν γίνει σε προηγούμενες φάσεις. Παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να «κολλήσει» στις προεκτάσεις της Αττικής οδού προς Αρτέμιδα και Ραφήνα – το έτερο «φορτωμένο» λιμάνι της Αττικής – και η σιδηροδρομική επέκταση.

Η περιπέτεια Ισθμός – Λουτράκι

Εδώ κάπου οι σχεδιασμοί για μεγάλα πρότζεκτ τελειώνουν και έρχονται στο προσκήνιο μικρότερα έργα ενίσχυσης του πλέγματος του προαστιακού σιδηροδρόμου. Οπως η προκήρυξη για την κανονικοποίηση της υφιστάμενης γραμμής στο τμήμα Ισθμός – Λουτράκι, μήκους 6 χλμ., με ηλεκτροκίνηση, που δημοσιεύθηκε, στις 23 Φεβρουαρίου 2018, στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 12 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ και αναθεωρήσεις) και η χρηματοδότηση έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).

in.gr