Τα σενάρια για τη Μασούτης και τη συγκέντρωση των Σ/Μ

01 Νοέ Τα σενάρια για τη Μασούτης και τη συγκέντρωση των Σ/Μ

Share to

Σε κατηγορηματική διάψευση των σεναρίων περί πώλησης της Μασούτης στη Βασιλόπουλος προχώρησε η διοίκηση της λιανεμπορικής αλυσίδας της Βόρειας Ελλάδας, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι συνεχίζει την αυτόνομη πορεία της με στόχο την ενίσχυση των μεριδίων της στην ελληνική αγορά.

«Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούγονται τέτοια σενάρια και δεν μπορεί να είναι σύμπτωση το ότι κυκλοφορούν συνήθως τέτοια περίοδο, λίγο πριν αρχίσουν οι συζητήσεις με τους προμηθευτές μας» τόνισε στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της Μασούτης, Γιάννης Μασούτης. «Κάθε φορά τέτοια εποχή, λίγο πριν αρχίσουν οι συζητήσεις με τους προμηθευτές μας για να συνάψουμε τις ετήσιες συμφωνίες, κυκλοφορούν αυτές οι φήμες. Ο στόχος τους είναι προφανής» τόνισε στο ίδιο πνεύμα, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος και ιδρυτής της Μασούτης Α.Ε. Διαμαντής Μασούτης.

Ανεξάρτητα, πάντως, από το αν υπάρχει βάση στα σενάρια ή όχι, η σχετική φημολογία πυροδοτείται από το εν εξελίξει ξεκαθάρισμα που πραγματοποιείται στο εγχώριο λιανεμπόριο, καθώς παράγοντες της αγοράς διαβλέπουν πιέσεις για περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταφοράς του δικτύου της Μαρινόπουλος στη Σκλαβενίτης. «Μέσα στο 2017 αναμένεται σκληρός πόλεμος τιμών ανάμεσα στους πέντε μεγάλους παίκτες, δηλαδή την ΑΒ Βασιλόπουλος, τη Σκλαβενίτης, τη Lidl Hellas, τη Metro (My Market) και τη Μασούτης. Αναμένεται να γίνουμε μάρτυρες ενός αγώνα αντοχής, οι πιέσεις είναι δεδομένες για όλους. Η οικογένεια Μασούτη ή θα πρέπει να προχωρήσει σε κάποια επιθετική κίνηση εξαγοράς για να ενισχύσει τη θέση της ή θα πρέπει να πουλήσει τώρα που είναι σε πλεονεκτική θέση λόγω της εξαιρετικής πορείας της τα τελευταία δύο-τρία χρόνια. Αυτό υποδεικνύει η επιχειρηματική λογική», σημειώνουν στη «Ν» πηγές της αγοράς.

Εξαγορά μικρής αλυσίδας

Οι πληροφορίες από τη Μασούτης αναφέρουν ότι στον σχεδιασμό της εταιρείας είναι η εξαγορά μιας μικρής τοπικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία της σε περιοχές εκτός της Βορείου Ελλάδος. Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία προσπάθεια εξαγοράς από τη Μασούτης αφορούσε την κερκυραϊκή αλυσίδα Δήμητρα Μάρκετ Γαλαξίας, όταν προ περίπου τριών ετών οι προχωρημένες συζητήσεις των δύο πλευρών διακόπηκαν λόγω διαφωνιών στον τρόπο και τον χρόνο αποτίμησης της δεύτερης.

Η Μασούτης μόλις χθες πραγματοποίησε τα εγκαίνια του αναβαθμισμένου Grand στην Καλαμαριά, στο πρότυπο του Grand Θέρμης, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρώσει ακόμα τρεις αντίστοιχες μεγάλες ανακαινίσεις (σε Ιωάννινα, Καρδίτσα, καθώς και στην Αιγαίου στη Θεσσαλονίκη), αλλά και να εγκαινιάσει τρία νέα καταστήματα, δύο λιανικής σε Σαράντα Εκκλησιές και Τούμπα Θεσσαλονίκης, και ένα χονδρικής στον Βόλο, πλησιάζοντας τα 265 σημεία πώλησης (σ.σ.: πρόσθεσε επτά νέα καταστήματα το 2016).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Μασούτης κλείνει το δεκάμηνο του 2016 με αύξηση τζίρου 7,5%, κερδίζοντας μερίδιο και από τις πωλήσεις που απελευθέρωσε η κατάρρευση της Μαρινόπουλος. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης, οι πωλήσεις της για τη χρήση του 2016 αναμένεται να υπερβούν τα 800 εκατ. ευρώ, κινούμενες μεταξύ 802-803 εκατ. ευρώ, έναντι 751 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ τα κέρδη προ φόρων εκτιμάται ότι θα κινηθούν στην περιοχή των 30 εκατ. ευρώ έναντι 27,33 εκατ. ευρώ που ήταν το 2015.

 

Φωτο:Ιωάννης Μασούτης- Πρόεδρος ΜΑΣΟΥΤΗΣ