Νικόλαος Κοτσώνης, γενικός διευθυντής του ΣΕΒ Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου
Ένας από τους συνδέσμους υπό την αιγίδα του οποίου είχε τεθεί η εκδήλωση της New Times Publishing ήταν και ο ΣΕΒ Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου, εκ μέρους του οποίου απηύθυνε χαιρετισμό στην εκδήλωση ο γενικός διευθυντής του κ. Νικόλαος Κοτσώνης. Μιλώντας για τις εταιρείες-μέλη του Συνδέσμου που συμμετείχαν στην ομάδα των εξωστρεφών επιχειρήσεων οι οποίες τιμήθηκαν στην εκδήλωση, ο κ. Κοτσώνης ανέφερε ότι ήταν επιχειρήσεις που πραγματικά εξάγουν και για αυτόν τον λόγο άλλωστε και προτάθηκαν από τον Σύνδεσμο. Μάλιστα, όπως είπε, δύο εξ αυτών εξάγουν το 100% της παραγωγής τους. Οι υπόλοιπες έξι εταιρείες εξάγουν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της παραγωγής τους που υπερβαίνει το 70%. Ο κ. Κοτσώνης στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα των συνθηκών κάτω από τις οποίες επιτελούν το έργο τους αυτές οι επιχειρήσεις τονίζοντας: «Σας πληροφορώ λοιπόν με λύπη ότι το 2018 στην περιοχή που αναφερόμαστε, τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο, υπάρχει μόνο ένας αυτοκινητόδρομος, δεν υπάρχει εμπορικό λιμάνι, δεν υπάρχει σιδηρόδρομος». Επεσήμανε δε ότι με αυτές τις δυσχέρειες είναι δύσκολο κυρίως για τα ελληνικά προϊόντα τροφίμων να φθάνουν σε κάποιες αγορές και να είναι ανταγωνιστικά με την έννοια της ποιότητας και όχι μόνο της τιμής.
«Αναρωτιόμαστε και εμείς – πρόσθεσε ο κ. Κοτσώνης – πως η περιοχή η δική μας, που ήταν κάποτε η πρώτη βιομηχανική περιοχή της Ελλάδας, από το 1990 και μετά έφθασε σε αυτό το σημείο αποβιομηχάνισης. Γι’ αυτό λοιπόν οι οκτώ εταιρείες που προτείναμε και είναι εδώ ανάμεσά σας θα έλεγα αξίζουν συγχαρητηρίων γιατί καταφέρνουν τόσα πολλά κάτω από αντίξοες συνθήκες. Και επειδή τα νούμερα καμιά φορά είναι ο καλύτερος μάρτυρας, αρκεί να σας πω ότι 500 ευρώ κοστίζει ένα container από τη βιομηχανική περιοχή για να φθάσει στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ από το λιμάνι του Πειραιά ως την Κίνα μπορεί να κάνει 350 δολάρια ή 400. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι οι εξαγωγείς της περιοχής μας έχουν κάποια επιπλέον προβλήματα να αντιμετωπίσουν».