Παρούσα σε 75 χώρες η HB Body

12 Φεβ Παρούσα σε 75 χώρες η HB Body

Share to

Το 2018 ήταν μια καλή χρονιά για την HB Body τόσο σε επίπεδο εξαγωγών και οικονομικών αποτελεσμάτων όσο και σε επίπεδο καινοτομίας και καταξίωσής της. Αυτό επισημαίνει μιλώντας στους New Times ο κ. Βασίλης Βασιλειάδης,  Chief Executive Officer της εταιρείας. Εξηγώντας τον λόγο για τον οποίο ήταν καλή χρονιά η προηγούμενη, ο κ. Βασιλειάδης τονίζει: «Πρώτα απ᾽ όλα συνεχίζουμε να έχουμε μηδενικό δανεισμό και κανέναν επισφαλή πελάτη, διατηρώντας παράλληλα το μερίδιο της αγοράς μας όχι μόνο ανέπαφο αλλά και ανοδικό. Στόχος δύσκολα επιτεύξιμος σε μια εγχώρια και παγκόσμια αγορά που διαρκώς ζητάει πιστώσεις. Δεύτερον, η χρονιά που πέρασε σηματοδοτήθηκε από την παρουσίαση του ολοκληρωμένου συστήματος διόρθωσης αποχρώσεων της εταιρείας μας στην Automechanika της Φραγκφούρτης. Με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού φασματοφωτόμετρου και του εξελιγμένου λογισμικού μας μπορεί κανείς να φτιάξει την απόχρωση ενός αυτοκινήτου σε λιγότερο από 2 λεπτά χωρίς χρωματικές αποκλίσεις».

 

Εξαγωγές σε 75 χώρες

Όσον αφορά στις εξαγωγές, τα προϊόντα της εταιρείας ταξιδεύουν ήδη σε 75 χώρες. «Η εξωστρέφεια είναι το μεγαλύτερο όπλο μας», τονίζει ο κ. Βασιλειάδης και προσθέτει: «Στόχος μας είναι να μεγαλώνουμε κάθε χρόνο το μερίδιο αγοράς στην κάθε χώρα αλλά παράλληλα να εξερευνούμε και νέες αναπτυσσόμενες αγορές» . Επισημαίνει, δε, ότι «μόλις το 15% του κύκλου εργασιών μας προέρχεται από την εγχώρια δραστηριότητα. Το 85% βρίσκεται εκτός των συνόρων μας, με ένα 30% στη Ρωσία, 30% στην υπόλοιπη Ευρώπη και στα Βαλκάνια, ενώ το υπόλοιπο 25% σε Ασία, Ωκεανία, Ηνωμένες Πολιτείες και Αφρική. Μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε την τελευταία διετία είναι η Λατινική Αμερική, όπου τα ειδικά καθεστώτα εισαγωγών/εξαγωγών που επικρατούν δημιουργούν δυσκολίες, αλλά και η Ινδία, μια αγορά με τεράστιο αριθμό οχημάτων, αλλά δυστυχώς με υψηλούς δασμούς εισαγωγής».

Η εξωστρέφεια μάλιστα ωθεί την εταιρεία και σε επενδυτικές κινήσεις. Όπως λέει ο κ. Βασιλειάδης, «η εποχή, και συγκεκριμένα το ελληνικό περιβάλλον, σίγουρα δεν σηκώνει επενδυτικές ενέργειες, αλλά η εξωστρέφειά μας είναι αυτή που ορίζει τις επενδυτικές ανάγκες μας. Όποιος σήμερα δεν επενδύει στο μερίδιο αγοράς του, δεν θα μπορέσει να το αυξήσει, αλλά ούτε και να το διατηρήσει. Μόλις πέρυσι ολοκληρώσαμε μια επένδυση 3 εκατομμυρίων σε μια υπερσύγχρονη εκτυπωτική μονάδα μετάλλου, ώστε τα δοχεία των υλικών μας, τα οποία κατασκευάζουμε μόνοι μας, να έχουν σταθερότητα και ζωντάνια στα χρώματα, μιας και είμαστε εταιρεία χρωμάτων. Φυσικά και έχουμε πλάνα και για άλλες επενδύσεις στα επόμενα χρόνια».

 

Η κρίση και η πολιτεία

 Ερωτώντας τον Chief Executive Officer της ΗΒ Body για τα συμπεράσματα που εξήγαγαν από την κρίση, μας απαντά: «Η κρίση μάς οδήγησε κυρίως στο συμπέρασμα ότι όποιος είναι καθαρός και υγιής σαν επιχείρηση θα πρέπει να φοβάται λιγότερο. Λιγότερο από ποιον; Λιγότερο από τις επιχειρήσεις που στηρίζονταν κατά κύριο λόγο σε ξένα λεφτά, σε τράπεζες και σε δανεισμό, σε επιχειρήσεις που δεν ήταν νοικοκυρεμένες. Και λέω λιγότερο γιατί κανείς δεν ξέρει τι έπεται, δυστυχώς. Νομίζω ότι αυτός είναι ο μεγαλύτερος φόβος κάθε επιχειρηματία στην Ελλάδα, ότι δεν ξέρει πόσο χειρότερα μπορεί να γίνουν τα πράγματα». Εύλογο, λοιπόν, το ερώτημα τι θα ζητούσε η ΗΒ Βody από την πολιτεία τόσο ως εταιρεία όσο και ως μέλος του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται προκειμένου να ασκήσει το έργο της με όσο το δυνατόν λιγότερα εμπόδια.

« Από την πολιτεία», απαντά ο κ. Βασιλειάδη, «θα ζητούσα κυρίως χαμηλότερο κόστος απασχόλησης. Σε σχέση με άλλες χώρες, στην Ελλάδα, οι εταιρείες χρεώνονται πολλά και στον εργαζόμενο φτάνουν τελικά λίγα. Επίσης, θα ζητούσα περισσότερη ευελιξία και λιγότερη γραφειοκρατία. Δεν χρειάζεται να πάει κανείς μακριά, μόνο μέχρι τη Βουλγαρία, και θα δει μια ευρωπαϊκή χώρα όπου η γραφειοκρατία σε πολλά θέματα είναι πολύ λιγότερη απ’ ό,τι στην Ελλάδα. Ο Έλληνας επιχειρηματίας πλέον ασχολείται περισσότερο με το γραφειοκρατικό κομμάτι παρά με τις επενδύσεις και την ανάπτυξη της επιχείρησής του. Νομίζω ότι τα τελευταία θα φέρουν εξυγίανση και ανάπτυξη στη χώρα και όχι η πολυπλοκότερη γραφειοκρατία. Τέλος, για τον κλάδο όπου δραστηριοποιούμαστε, έχω να πω ότι είμαστε η μοναδική βιομηχανία παραγωγής υλικών επαναβαφής αυτοκινήτου. Γεγονός που σημαίνει ότι στην εγχώρια αγορά οι ανταγωνιστές μας είναι εισαγόμενα προϊόντα. Πολλά από τα οποία δεν τηρούν αυτά που αναγράφουν στην ετικέτα τους, πόσο μάλλον κάποια δεν είναι σύννομα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες. Παρ’ όλα αυτά, τα δικά μας προϊόντα ελέγχονται πολύ πιο αυστηρά από τους κρατικούς φορείς. Αυτό είναι άδικο για εμάς και η πολιτεία θα έπρεπε να αφιερώνει ισάξια τον χρόνο της για τον έλεγχο και των παραγόμενων αλλά και των εισαγόμενων προϊόντων».