Στο DNA της Info Quest Technologies είναι η εξέλιξη

efo3

09 Οκτ Στο DNA της Info Quest Technologies είναι η εξέλιξη

Share to

Στη δημιουργία αξίας εστιάζει η Info Quest Technologies, επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της κ. Δημήτρης Εφορακόπουλος

Συνέντευξη στον ΣΠΥΡΟ ΚΤΕΝΑ

Tα τελευταία 37 χρόνια η Info Quest Technologies αποτελεί τη μεγαλύτερη πύλη διάχυσης τεχνολογιών πληροφορικής στην ελληνική αγορά. Για το πώς κατάφερε η εταιρεία όχι μόνο να να διατηρήσει τη θέση αυτή στα χρόνια της κρίσης αλλά και να την ενισχύσει καθώς και για την πορεία και τις προοπτικές της ίδιας της αγοράς μίλησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της κ. Δημήτρης Εφορακόπουλος.

 

Kύριε Εφορακόπουλε, είναι γεγονός ότι η Info Quest Technologies είναι ένα όνομα μύθος δίνοντας το δικό της στίγμα στην αγορά από τότε που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της 37 χρόνια πριν. Πείτε μας όμως αν ακολούθησε αυτή την ανοδική πορεία και στα χρόνια της κρίσης και αν διατήρησε τον πρωταγωνιστικό ρόλο της.

Αναμφίβολα ακολούθησε την ανοδική πορεία της και τον πρωταγωνιστικό της ρόλο και αυτό το αποδεικνύουν οι αριθμοί. Για παράδειγμα, έχουμε τη χαρά να βλέπουμε ότι σε μια αγορά η οποία τα τελευταία χρόνια είναι στάσιμη δείχνοντας κάποια σημάδια ανάκαμψης, το 2017 η Ιnfo Quest Technologies σημείωσε άνοδο της τάξης του 15%. Άνοδος η οποία δεν είναι συμπτωματική και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το πρώτο εξάμηνο του 2018 η άνοδος αυτή ξεπερνάει το 30%, πορεία που ελπίζουμε να συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα. Άρα λοιπόν οι επιλογές της εταιρείας στο να κινηθεί σε νέες περιοχές και στο να μετασχηματιστεί αποδίδουν αποτελέσματα.

 

Υπάρχουν κάποια στοιχεία στα οποία δίνει έμφαση η εταιρεία και τα οποία έχουν συμβάλει στην ανοδική πορεία της;

H Info Quest και η Info Quest Technologies, που είναι η μετεξέλιξή της, συστηματικά κάνει δύο πράγματα, το ένα είναι να προσπαθεί να δημιουργεί αξία για προμηθευτές, κατασκευαστές, συνεργάτες, πελάτες, μετόχους και το δεύτερο είναι να εισάγει νέες επιχειρηματικές δράσεις, νέες τεχνολογίες, νέα προϊόντα. Και οι δύο αυτές κατευθύνσεις της είναι συμβατές με το όραμα του Ομίλου.

 

Αυτό είναι που έδωσε στην εταιρεία τη δυνατότητα να εμφανίσει αύξηση των αποτελεσμάτων της;

Ακριβώς. Θεωρώ ότι είναι στο DNA του Ομίλου και της εταιρείας. Έχω τη χαρά να παρακολουθώ αυτή την εξέλιξη, καθώς είμαι 30 χρόνια στην εταιρεία από τα 37 που λειτουργεί.

 

Άρα έχετε παρακολουθήσει όλη αυτή την πορεία.

Ναι και χαίρομαι να μιλάω στους νέους συναδέλφους για γεγονότα τα οποία έχουν να κάνουν με ορισμένους πολύ σημαντικούς σταθμούς στην ιστορία της ελληνικής αγοράς πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών. Για παράδειγμα, η Info Quest με το που έγινε η απελευθέρωση της αγοράς των τηλεπικοινωνιών, το 1993, πρώτη τοποθετήθηκε με την εταιρεία Q-Phone στην αγορά αυτή. Επίσης το 1996 πρώτοι τοποθετηθήκαμε στο Internet. Το 2000 έγινε η πρώτη πραγματική εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου από την εταιρεία μας. Και φθάνουμε μέχρι πρόσφατα που, στις παρυφές αυτού που λέμε τρίτη πλατφόρμα, η εταιρεία ξεκίνησε συνεργασία με την Apple. Για αυτό που βλέπουμε σήμερα, το consumerization του IT, η εταιρεία είχε ξεκινήσει από το 2007-2008 να προετοιμάζεται.

 

Άρα είναι στο DNA της εταιρείας να παρακολουθεί την επόμενη μέρα.

Ακριβώς. Και καταλήγουμε με την τοποθέτησή μας σε νέες περιοχές γύρω από το cloud και το mobility και στην περιοχή του διασυνδεδεμένου περιβάλλοντος του Internet of things που λέμε.

 

Θα ήθελα λίγο να σταθούμε σε αυτά τα νέα δεδομένα και να μας μιλήσετε για τη λύση και τις υπηρεσίες που προτείνετε στους τομείς cloud, mobility και Internet of things. Δώστε μας μια εικόνα ώστε να μπορέσει και ο απλός μικρομεσαίος επιχειρηματίας να καταλάβει περί τίνος πρόκειται ακριβώς και ποιες δυνατότητες προς αξιοποίηση τού προσφέρονται σε αυτούς τους τομείς.

Είναι πολύ μεγάλες έννοιες και εφαρμογές με τεράστιες δυνατότητες. Για παράδειγμα, το cloud είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο με βάση το οποίο οι επιχειρήσεις μπορούν να καλύπτουν πιο εύκολα και ευέλικτα τις ανάγκες τους χωρίς να χρειάζεται να κάνουν μεγάλες εκταμιεύσεις, με δεδομένη και τη στενότητα στην ύπαρξη προγραμμάτων και κεφαλαίων. Επίσης παρέχεται η δυνατότητα για διαφορετικές λύσεις προστιθέμενης αξίας. Στο πλαίσιο αυτό εμείς έχουμε δημιουργήσει μια πλατφόρμα, ένα οικοσύστημα, το Quest On Cloud, το οποίο είναι η πύλη για όλους τους συνεργάτες, προκειμένου οι πελάτες μας να προμηθεύονται με τη λογική «as a service» τις υπηρεσίες των μεγάλων κατασκευαστών του εξωτερικού. Έτσι, για παράδειγμα, ένα τεχνικό γραφείο ή μια επιχείρηση από το χώρο του τουρισμού μπορεί ευέλικτα να καλύψει τις ανάγκες της, οι οποίες μεγεθύνονται σε μια συγκεκριμένη εποχή και είναι μικρότερες σε κάποια άλλη. Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι πώς εμείς καλύπτουμε τις δικές μας ανάγκες στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Υπάρχει μια μέρα τα δύο τελευταία χρόνια, η black Friday, στη διάρκεια της οποίας οι επισκέπτες είναι 6-7 φορές περισσότεροι από τις υπόλοιπες ημέρες. Με την επιλογή μας να έχουμε εγκαταστήσει στο cloud τις λύσεις μας, δεν χρειάζεται πλέον να γίνονται διαφορετικού είδους επενδύσεις σε εγκαταστάσεις προκειμένου να καλυφθεί η όποια αυξημένη ζήτηση συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή μέρα. Απλά γίνονται επιλογές με βάση τις οποίες οι υπεύθυνοι του site μπορούν να διαφοροποιήσουν τις δυνατότητες και να χειριστούν τη διαθεσιμότητα επεξεργαστικών πόρων ώστε να εξυπηρετηθεί με την ίδια ταχύτητα η πελατεία μας.

Μιλώντας για την ίδια περιοχή πάντα, το cloud, ως εταιρεία διαθέτουμε λύσεις για τις οποίες είμαστε υπερήφανοι γιατί συνάδουν με τη γενική στρατηγική του Ομίλου που είναι να είμαστε χρήσιμοι στον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων και στην εξυπηρέτηση επιχειρήσεων που γεννιούνται τώρα και θέλουν έναν σύγχρονο τρόπο για να καλύψουν τις ανάγκες τους σε κεφάλαιο. Για να καλύψουμε λοιπόν αυτές ακριβώς τις ανάγκες τοποθετήσαμε στην αγορά για πρώτη χρονιά το 2017 μια σουίτα εφαρμογών με το όνομα Q-Zone, ένα cloud POS, που φθάνει μέχρι ERP. Πρόκειται για ένα διεθνές προϊόν, πλήρως εξελληνισμένο και προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της ελληνικής πραγματικότητας, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον επιχειρηματία να έχει την επιχείρηση 24 ώρες μαζί του, μέσα από το smartphone ή το tablet του.

 

Και όλα αυτά σε περιβάλλον cloud;

Ακριβώς.

 

Πώς η εταιρεία σας προωθεί τα προϊόντα αυτά στη μικρομεσαία επιχείρηση;

Η Info Quest Technologies παραδοσιακά χρησιμοποιεί πολλά κανάλια, πέρα από τα κανάλια μεταπωλητών, οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι και σε διάφορες κάθετες αγορές.

 

Το δίκτυο αυτό από πόσους μεταπωλητές αποτελείται;

Αποτελείται από 4.000 περίπου μεταπωλητές με τους οποίους επιτυγχάνουμε μια πολυδιάστατη προσέγγιση της αγοράς. Έχουμε μεγάλους συνεργάτες, retailers και χρησιμοποιούμε σε πολλές περιπτώσεις εναλλακτικά κανάλια, όπως operators, τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς, το Internet ή απευθείας κανάλια σε μεγάλους οργανισμούς.

Πόσο έτοιμoς είναι ο απλός μικρομεσαίος επιχειρηματίας να ασχοληθεί με αυτά τα νέα δεδομένα και πόσο γνωστές τού είναι αυτές οι νέες υπηρεσίες;

Είναι πολύ πιο έτοιμος από ό,τι το κράτος. Σε ιδιωτικό επίπεδο, ακόμη και μεσούσης της κρίσης, πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναγκάστηκαν ή ήταν επιλογή τους να αλλάξουν το μοντέλο λειτουργίας τους και να προσεγγίσουν τους πελάτες τους με πιο σύγχρονο τρόπο. Πλέον οι ανάγκες είναι διαφορετικές, όπως για παράδειγμα ένα φαρμακείο ή μια μικρή επιχείρηση λιανικής μπορεί να χρειάζεται να δουλεύει 90 ώρες την εβδομάδα, με όποιες αυξημένες ανάγκες αυτή η νέα κατάσταση δημιουργεί.

 

Θα μπορούσατε να μας πείτε ποιες λειτουργίες μιας επιχείρησης, όπως ένα φαρμακείο, θα μπορούσαν να καλύψουν οι λύσεις που προτείνετε;

Δεν θέλω να περιοριστώ σε ένα φαρμακείο, το χρησιμοποιώ ως παράδειγμα, όπως χρησιμοποιώ ως παράδειγμα εταιρείες που για να σταθούν στο νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον πρέπει να αλλάξουν, όπως είναι μια μικρή επιχείρηση λιανικής. Όλες αυτές οι επιχειρήσεις πρέπει να χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο, πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με τους πελάτες τους, πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν σωστή χρήση των περιορισμένων οικονομικών πόρων που έχουν για να παραγγέλνουν αυτά που χρειάζονται. Άρα λοιπόν χρειάζεται να έχουν μια σωστή εικόνα της αποθήκης τους, των παραγγελιών και του προγραμματισμού τον οποίο μπορούν να κάνουν. Επίσης βλέπουμε σε διάφορες περιοχές αυτό που λέμε ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, βάσει του οποίου προσεγγίζουν τους πελάτες τους με διαφορετικούς τρόπους και εφαρμόζουν τις πλέον σύγχρονες λύσεις, τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες. Ως εταιρεία έχουμε την τύχη να δραστηριοποιούμεθα στην τεχνολογία και θεωρούμε υποχρέωσή μας να μεταφέρουμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας στην ελληνική πραγματικότητα. Πλέον αυτό που βλέπουμε είναι ότι η τεχνολογία δεν είναι ένα μέσο αλλά σε πολλές περιπτώσεις είναι το ίδιο το μοντέλο.

 

Και όλη αυτή η δραστηριότητα της εταιρείας τι οικονομικά αποτελέσματα έχει φέρει. Ποιος ήταν ο τζίρος και η κερδοφορία της το 2017;

Το 2017 ήταν μια, όπως είπα, καλή χρονιά. Η Info Quest Technologies έκλεισε με πωλήσεις στο επίπεδο των 125 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 15% σε μια αγορά που κινήθηκε σαφώς χαμηλότερα. Παράλληλα τοποθετήθηκε σε νέες περιοχές, οι οποίες μας έδωσαν τη δυνατότητα να αυξήσουμε την κερδοφορία μας, αλλά το πιο σημαντικό είναι να συνδυάσουμε δύο πράγματα: καλύτερη αξιοποίηση των επενδυμένων κεφαλαίων και τοποθέτηση σε νέες περιοχές. Άρα λοιπόν η τοποθέτηση σε νέες περιοχές, βάσει και του στρατηγικού πλάνου το οποίο έχουμε, μας δίνει τη δυνατότητα να είμαστε πιο αισιόδοξοι για το 2018 παρ’ ότι δεν υπάρχουν τα ίδια μηνύματα αισιοδοξίας για το σύνολο της αγοράς. Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου δείχνουν μια μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, χωρίς όμως να μπορώ να δηλώσω το ίδιο αισιόδοξος για την πορεία ως το τέλος του χρόνου. Δουλεύουμε όμως συστηματικά για να φέρουμε νέα προϊόντα, νέες λύσεις, νέες δυνατότητες στον Έλληνα καταναλωτή και στις επιχειρήσεις.

 

Πέραν όλων των άλλων, διαθέτετε και ένα πολύ μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα και αυτό δεν είναι άλλο από τη σύνδεση της δραστηριότητάς σας ως μέλους του ομίλου με την Apple. Άρα εξυπηρετείτε ανάγκες πελατών και προς αυτή την κατεύθυνση. Αλήθεια συνολικά πόσους πελάτες εξυπηρετείτε;

Η δραστηριότητα που αφορά τα προϊόντα της Apple είναι αρμοδιότητα της iSquare, που είναι άλλη εταιρεία του Ομίλου. Η Info Quest Technologies έχει ένα διπλό ρόλο, είναι υποδιανομέας της iSquare καλύπτοντας μικρομεσαίες επιχειρήσεις και παράλληλα είναι το κεντρικό εξουσιοδοτημένο επισκευαστικό κέντρο για τα προϊόντα Apple, το οποίο εξυπηρετεί ένα μεγάλο αριθμό πελατών και επιχειρήσεων. Μπορώ να πω ότι το 2017 εξυπηρετήσαμε 50.000 πελάτες που ήρθαν ή 50.000 περιπτώσεις που ήρθαν στο τεχνικό μας τμήμα. Το σημαντικό είναι ότι χρησιμοποιούμε γνήσια ανταλλακτικά, όπως άλλωστε μας υποχρεώνει – είναι αυτονόητο – η επιλογή μας να είμαστε στρατηγικός συνεργάτης των μεγάλων κατασκευαστών.

 

Πώς βλέπετε να κινείται η επιχείρηση τα επόμενα δύο – τρία χρόνια και ποιοι οι επενδυτικοί σχεδιασμοί σας;

Όσον αφορά τους επενδυτικούς σχεδιασμούς συμπορευόμαστε με τους στόχους του Ομίλου, ο οποίος κοιτάζει τις υψηλού επιπέδου επενδύσεις. Η εταιρεία κάνει επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό, σε συστήματα, σε marketing και σε δημιουργία καναλιών ή καταστημάτων. Έχουμε επίσης τη μεγάλη συνεργασία με την Xiaomi, η οποία ξεκινώντας από τα smartphones έχει συμμετοχή σε πάνω από 55 εταιρείες οι οποίες παράγουν, κατασκευάζουν προϊόντα και λύσεις στην περιοχή του Internet of things, των wearables, του smart home καθώς και πολλά έξυπνα devices. Φροντίζουμε λοιπόν και φέρνουμε σταδιακά όλα αυτά τα προϊόντα και στην ελληνική αγορά, έτσι ώστε ο Έλληνας καταναλωτής να μπορεί να βρει σε πολύ ελκυστικές τιμές μοναδικές λύσεις. Και βεβαίως κοιτάζουμε συνέχεια το πού πάνε οι εξελίξεις και βλέπουμε και πολύ πρωτοποριακές περιοχές. Χαρακτηριστικά να σας αναφέρω ότι έχουμε ξεκινήσει και βλέπουμε την περιοχή της ψηφιακής ιατρικής και ιατροτεχνολογίας, όπου ο συνδυασμός συσκευών με εφαρμογές δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον που πρέπει και οφείλει να παρακολουθεί την υγεία του να το κάνει επικοινωνώντας με τον γιατρό του χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθεί. Για παράδειγμα, υπάρχει μια συσκευή, την οποία πρόσφατα έχουμε εισαγάγει, στο μέγεθος πιστωτικής κάρτας και μέσω αυτής μπορεί κάποιος σε ένα λεπτό με τη βοήθεια του tablet ή του τηλεφώνου του να έχει τη διάγνωση ενός καρδιογραφήματος. Είμαστε μια εταιρεία που παρακολουθεί συνεχώς τις εξελίξεις και προσαρμόζεται σε αυτές.

 

Πάντως είναι εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι δεν μιλάμε απλά για μια εταιρεία αλλά για μια επιχείρηση η οποία λειτουργεί επιταχυντικά, δηλαδή οι δικές σας παρεμβάσεις δημιουργούν ένα αποτέλεσμα και για τις υπόλοιπες εταιρείες.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι αυτό κάνουμε. Ο στόχος μας αυτός είναι. Η Info Quest Technologies δεν είναι μόνο μια εταιρεία, είναι πολλές εταιρείες μέσα στην εταιρεία και ο ρόλος της είναι να αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη μεγάλων κατασκευαστών-παραγωγών τεχνολογίας. Παράλληλα, όπως είπα, αυτό το οποίο κοιτάζουμε είναι να πρωτοπορούμε στο να μετασχηματίσουμε ή να συνδράμουμε στην επανατοποθέτηση όλου του οικοσυστήματος και των καναλιών με στόχο τη δημιουργία αξίας.

 

Είναι επίσης ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι μέσα στην κρίση στηρίξατε το ανθρώπινο δυναμικό σας, αυξάνοντας τον αριθμό των εργαζομένων και όχι μειώνοντάς τον. Έτσι δεν είναι;

Αφού περάσαμε δύσκολες καταστάσεις στο ξεκίνημα της κρίσης, οι επιλογές μας οδήγησαν σε αύξηση των δραστηριοτήτων μας με την τοποθέτησή μας σε νέους τομείς και κατ’ επέκταση σε αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού μας κατά 10% τα δύο τελευταία χρόνια.

 

Σας ευχαριστώ θερμά.

Εγώ σας ευχαριστώ πολύ.