«Το Μάννα» της οικογένειας Τσατσαρωνάκη, μετά από 70 χρόνια, συνεχίζει το μοναδικό ταξίδι του στο χρόνο

23 Φεβ «Το Μάννα» της οικογένειας Τσατσαρωνάκη, μετά από 70 χρόνια, συνεχίζει το μοναδικό ταξίδι του στο χρόνο

Share to

Εξάγει τα κρητικά παραδοσιακά παξιμάδια και τις κριθαροκουλούρες  σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Παρ΄όλα αυτά η επιχείρηση διατηρεί την έδρα της στο μικρό χωριό από όπου ξεκίνησαν όλα πριν 70 χρόνια – τον Πλάτανο Κισσάμου, που πήρε το όνομά του από τον μεγάλο πλάτανο. Τα τεράστια κοντεϊνερ που κάνουν απίστευτες  μανούβρες για να πάρουν το δρόμο προς την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις δεκάδες μεγαλουπόλεις του πλανήτη δεν αναθεωρούν την απόφαση της επιχείρησης να αλλάξουν έδρα. «Το Μάννα» από το «Μάννα εξ Ουρανού» που είχε δώσει ο Χαρίτος Τσατσαρωνάκης συνεχίζει το ταξίδι του στον χώρο και τον χρόνο. Ο γιός του Χαρίτου, ο Νίκος Τσατσαρωνάκης – παππούς πιά – έχει τη χαρά να βλέπει στο πλαϊ του τις τρεις κόρες του και τα εγγόνια του που συνεχίζουν με το ίδιο κέφι να γράφουν νέες σελίδες στην ενδιαφέρουσα αυτά ιστορία.

 Σελίδες από την ιστορία

  1. Ο πατριάρχης της οικογένειας Χαρίτος Τσατσαρωνάκης τοποθετεί τη φράση «Το Μάννα» στο όνομα της οικογενειακής επιχείρησης. Ένα επώνυμο brand γεννιέται από τη στάχτη του πολέμου.
  2. Ο Νίκος Τσατσαρωνάκης, γιός του Χαρίτου φέρνει τα παξιμάδια στη κεντρική αγορά Χανίων σε χαρτοσακούλα.
  3. Αρχίζει η εποχή του super market για την εταιρεία η οποία κάνει την πρώτη τοποθέτηση προϊόντων στην Αθήνα.
  4. Η επιχείρηση θέτει σε λειτουργία στις εγκαταστάσεις της στον Πλάτανο, τον μεγαλύτερο περιστροφικό φούρνο αρτοποιίας σε ολόκληρα τα Βαλκάνια.
  5. Η αγορά των ΗΠΑ ανοίγει την αγκαλιά της υποδεχόμενη «Το Μάννα» συνώνυμο της ελληνικότητας στη μητροπολιτική Νέα Υόρκη.

1988-1990. Ο φωτισμένος Γιώργος Τσατσαρωνάκης, αδερφός του Νίκου  – ένας πνευματικός άνθρωπος με διεθνή εμβέλεια – προσανατολίζει τα παιδιά της τρίτυης γενιάς της οικογένειας σε ρόλους  επιμελούμενος την εκπαίδευση και τις σπουδές τους.

  1. Η τρίτη γενιά διευρύνει την παρουσία της στην εταιρεία ενισχύοντας την εξωστυρέφειά της. Ένα χρόνο μετά η Αυστραλία υποδέχεται «Το Μάννα».
  2. Το Κέντρο Διανομής της Αθήνας ξεκινά τη λειτουργία του.
  3. Η επιχείρηση κατακτά 40% μερίδιο αγοράς στην κατηγορία «παξιμάδι», ηγετική θέση η οποία σηματοδοτεί ένα νέο επίπεδο ευθύνης.
  4. Η βασική παραγωγική μονάδα στον Πλάτανο Κισσάμου ολοκληρώνει με επιτυχία τον έλεγχο της Ομοσπονδιακής Αρχής Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ. Το σήμα FDA approved είναι γεγονός. Ένα χρόνο μετά η εταιρεία γίνεται αντικείμενο μελέτης σε πανεπιστήμια της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Την ίδια χρονιά δημιουργείται το Τσατσαρωνάκειο Πολυκέντρο στη μνήμη της Μαρίκας και του Γιώργου Τσατσαρωνάκη.
  5. Το κέντρο διαμετακόμισης και εφοδιασμού στη Βόρεια Ελλάδα είναι γεγονός.
  6. Η εταιρεία γιορτάζει τα 70 χρόνια δημιουργικής ζωής.