We Do Local: Πράττουμε Τοπικά, Όλοι μαζί για τον τουρισμό

we-do-local-logo-hospitality-vector-white-bg

19 Οκτ We Do Local: Πράττουμε Τοπικά, Όλοι μαζί για τον τουρισμό

Στηρίζουμε μετρήσιμα τη παραγωγή και την οικονομία του τόπου μας                        

Αναδεικνύουμε την ιδιαιτερότητά μας και την ευθύνη της φιλοξενίας

 


Στο πλαίσιο μιας καλής και συντονισμένης συνεργασίας των τουριστικών επιχειρήσεων της Ελλάδος, ιδρύθηκε η «Τοπική Παραγωγή & Φιλοξενία Α.Ε.»,  η Ανώνυμη Εταιρεία Προώθησης Επιχειρήσεων που στηρίζουν την τοπική παραγωγή, σέβονται το περιβάλλον και προβάλλουν τον πολιτισμό, την γαστρονομία και την φιλοξενία της περιοχής τους.

Η ανάγκη..

Η Ελλάδα είναι μια «κιβωτός» σπάνιας φυσικής ομορφιάς, πολιτισμού, ιστορίας και γαστρονομίας. Είναι παγκοσμίως γνωστή για  τη φιλοξενία της και δεν είναι τυχαία,  ένας από τους πιο διάσημους τουριστικούς προορισμούς. Το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας είναι κορυφαίας ποιότητας, τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών, φιλοξενίας, μεταφοράς, όσο και σε επίπεδο εμπειρίας με τον πολιτισμό της, τον φυσικό της πλούτο, τις παραδοσιακές γεύσεις. Την τελευταία δεκαετία όμως, ενώ ο αριθμός των τουριστών αυξήθηκε, με το πέρασμα των χρόνων, οι τουριστικές επιχειρήσεις έχασαν τον προσανατολισμό τους, έχασαν το χαρακτήρα τους και μυήθηκαν σ’ ένα ξένο τρόπο λειτουργίας και συμπεριφοράς. Είναι επιτακτική λοιπόν η ανάγκη για:

  • την επανατοποθέτηση του εθνικού τουριστικού προϊόντος, ως αυθεντικό, ποιοτικό και σύγχρονο.
  • την ενίσχυση της τοπικής παραγωγής και οικονομίας, ενός νευραλγικού τομέα τόσο για την ανάπτυξη της χώρας όσο και του ελληνικού τουρισμού.
  • την ανάδειξη της ιδιαίτερης ελληνικής φιλοξενίας, που είναι ο καλύτερος πρέσβης της χώρας μας σε όλο τον κόσμο.

Ο τόπος, μας χρειάζεται όλους και όλοι μαζί μπορούμε να πάμε κόντρα στην οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας, στηρίζοντας ο ένας τον άλλον. Μόνο πολλοί μαζί μπορούμε να αλλάξουμε την τουριστική αγορά αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες μας και εξελίσσοντας τον τρόπο λειτουργία τους.

 

Η ιδέα γίνεται πράξη… και ξενικά από την Κρήτη

Γεννήθηκε λοιπόν η ιδέα για την ανάπτυξη και διάδοση μίας φιλοσοφίας κάτω από την οποία θα λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις, ένα νέο προϊόν φιλοξενίας το οποίο θα στηρίζει τον τόπο που βρίσκεται αλλά και θα προσφέρει στον επισκέπτη του μία ολοκληρωμένη γεύση απο αυτόν , το We do local. Η ιδεά ξεκίνησε από 15 επιχειρηματίες της τουριστικής βιομηχανίας της Κρήτης και 2 της Χαλκιδικής, οι οποίοι πιστεύοντας σε αυτή την φιλοσοφία, θέλοντας να αλλάξουν τα δεδομένα στην τουριστική αγορά, να στηρίξουν τους τοπικούς παραγωγούς και την κοινωνία, ενώνουν τις δυνάμεις τους και βάζουν στόχο την σωστή πρακτική όλων αυτών και την διάδοση τους σε όλες τις επιχειρήσεις τις Κρήτης και στη συνέχεια και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Δημιουργήθηκε λοιπόν η εταιρεία Τοπική Παραγωγή και Φιλοξενία Α.Ε. για την προώθηση όλων των επιχειρήσεων που θα ακολουθούν την παραπάνω φιλοσοφία.

 Οι δημιουργοί της εταιρείας αυτής είναι οι: κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης-Πρόεδρος ΔΣ, κ. Ανδρέας Μεταξάς-Διευθ.Σύμβουλος, κ. Μανόλης Γιαννούλης-Αντιπρόεδρος Α’ ΔΣ, κ. Λευτέρης Καραταράκης- Αντιπρόεδρος Β’ ΔΣ, κ. Γιώργος Αλεξανδράκης, κ. Μανόλης Βαρκαράκης, κ.Νίκος Δασκαλαντωνάκης, κ.Γιάννης Λασπάς, κ. Γιώργος Μαθιουλάκης, κ. Μανόλης Μανούσος, κα Τζίνα Μαμιδάκη, κ. Γιάννης Παπαδάκης, κ. Μάνος Σκορδαλάκης, κ.Γρηγόρης Τάσσιος, κ. Μανόλης Τσακαλάκης, κ. Νίκος Χαλκιαδάκης, κ. Χνάρης Ζαχαρίας.

 

Η Φιλοσοφία…Πρότυπο Πιστοποίησης

Για την άρτια λειτουργία της εταιρείας αυτής και την σωστή ένταξη των επιχειρήσεων σε αυτή, σε συνεργασία με την εταιρεία πιστοποιήσεων Cosmocert  A.E. και την εταιρεία Local Food Experts sce το We do local γίνεται πρότυπο πιστοποίησης επιχειρήσεων που ακολουθούν την φιλοσοφία του. Με το πρότυπο αυτό οι επιχειρήσεις που το επιθυμούν πιστοποιούνται, επιβραβεύονται και  προωθούνται για τις υπηρεσίες τους, λαμβάνοντας στα χέρια τους ένα επιπλέον μετρήσιμο εργαλείο προώθησης.

Το We do local ως πρότυπο πιστοποίησης έχει δημιουργηθεί για να πιστοποιήσει τουριστικά καταλύματα και πλοία και

  • επιβραβεύει και προωθεί τις υπηρεσίες τους δίνοντας τους ένα επιπλέον μετρήσιμο εργαλείο προώθησης.
  • σκοπεύει να αναδείξει επιχειρήσεις που ακολουθούν μια σύγχρονη και αναγκαία επιχειρηματική προσέγγιση.
  • εκφράζεται μέσα από το σύνολο των ενεργειών και των υπηρεσιών που προσφέρουν, λειτουργώντας και στηρίζοντας την τοπική παραγωγή και φιλοξενία.
  • στηρίζει, αναγνωρίζει & επιβραβεύει άλλα πρότυπα πιστοποίησης συμπεριλαμβάνοντας τα στα απαραίτητα κριτήρια πιστοποίησης όπως το ISO, Haccp, Travelife, Green Key κ.α.

 

Η φιλοσοφία που πρεσβεύει το We do local

 Συγκεκριμένα, το πρότυπο We do local πιστοποιεί κάθε επιχείρηση η οποία επιθυμεί να συμμετέχει στις κοινές ενέργειες προώθησης, εφόσον λειτουργεί κάτω από μία συγκεκριμένη φιλοσοφία:

  • Διαδίδοντας τα τοπικά ήθη και έθιμα
  • Παρουσιάζοντας την τοπική κουζίνα
  • Υποστηρίζοντας τους τοπικούς παραγωγούς
  • Με σεβασμό στο περιβάλλον και την αειφορία
  • Στηρίζοντας το τοπικό εργατικό δυναμικό

Πως μια επιχείρηση γίνεται Μέλος του We do local

Το We do local καλύπτει την ανάγκη μίας επιχείρησης για

  • Διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος & υπηρεσίας
  • Στήριξη της τοπικής κοινωνίας & οικονομίας
  • Λειτουργία με γνώμονα την αειφορία και τον σεβασμό στο περιβάλλον
  • Γνωριμία των επισκεπτών που επέλεξαν τον τόπο μας, με την τοπική φιλοξενία
  • Να έχουν ένα επιπλέον ανταγωνιστικό εργαλείο προώθησης
  • Για μείωση δαπανών των προωθητικών ενεργειών

Ένας επισκέπτης/καταναλωτής που επισκέπτεται μια πιστοποιημένη επιχείρηση καλύπτει την ανάγκη του να δοκιμάσει ένα προίόν που θα του προσφέρει την πραγματική εμπειρία του τόπου τον οποίο επισκέπτεται, των ανθρώπων του και των πρώτων υλών που παράγει. Επιπλέον, καλύπτει την ανάγκη του να λειτουργήσει με γνώμωνα την αειφορία και τον σεβασμό στο περιβάλλον.

 

Η Διαδικασία Ένταξης στο We do local περιλαμβάνει

  • Μελέτη των κριτηρίων, του εγχειριδίου προετοιμασίας και του τιμοκαταλόγου
  • Αυτοαξιολόγηση της επιχείρησης και αποστολή των απαντημένων κριτηρίων
  • Υποβολή της Αίτησης Ένταξης-Συμφωνητικό Συνεργασίας
  • Παραλαβή του Ειδικού Κανονισμού
  • Επιθεώρηση της επιχείρησης
  • Αξιολόγηση , πιστοποίηση & ένταξη στο We do local

 Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να πιστοποιηθούν με το πρότυπο We do local επιβάλλεται να πληρούν κάποια συγκεκριμένα κριτήρια, τα οποία εστιάζονται ενδεικτικά σε:

  • Άδειες – Πιστοποιήσεις – Διακρίσεις
  • Κοινωνικά – Εργασιακά
  • Αρχιτεκτονική – Υποδομές – Περιβάλλων Χώρος
  • Κοινωνικές Εκδηλώσεις – Τοπικός Πολιτισμός
  • Περιβάλλον – Αειφορία
  • Χώροι Εστίασης-Προμήθειες

 

Μια επιχείρηση πιστοποιείται:

  • Όταν πληρεί τα υποχρεωτικά κριτήρια
  • Συγκεντρώσει 600/1000 μονάδες
  • Για ένα έτος

 

Tα Μέλη του We do local

Το We do local έως σήμερα διαθέτει 28 Μέλη 26 Ξενοδοχεία και 2 Πλοία

Athens Plaza, Atlantika Akti Zeus, Bluegr Minos Beach Art Hotel, Bluegr Sensimar Minos Palace, Bluegr Candia Park Village, Cactus Royal Spa & Resort, Cactus Beach Hotel & Bungalows, Creta Maris Beach Resort, Apollonia Beach Hotel, Santa Marina Hotel, Sitia Beach Hotel, Enagron Cretan Ecotourism Village, Flegra Palace,  Fodele Beach,  Grand Bay Beach Resort, Santa Marina Plaza Luxury Boutique Hotel, Lato Boutique Hotel, Minoa Palace Resort & Spa, Rethymno Mare, Santo Maris Oia, St.Nicolas Bay Resort Hotel & Villas, Nana Beach Resort, Grecotel White Palace, Dessole Hermes Hotel, CHC Sea Side Resort & Spa, CHC Athina Palace Resort & Spa, ANEK Lines ΚΡΗΤΗ Ι & Elyros .

 Έχουμε τη βεβαιότητα ότι θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την συντονισμένη στρατηγική ανάδειξης της αξίας της τουριστικής εμπειρίας και της αριστείας του τουριστικού επιχειρείν στην Ελλάδα. Γιατί το We do local, είναι ένας ουσιαστικός μοχλός τοπικής, οικονομικής, πολιτιστικής, οικολογικής και κοινωνικής ανάπτυξης με συγκεκριμένους όρους, αυστηρές προδιαγραφές και μετρήσιμα αποτελέσματα. Σκοπός του είναι να δημιουργήσει μία ισχυρή ομάδα που διαρκώς θα μεγαλώνει με περισσότερα μέλη, η οποία πρωταρχικό της μέλημα είναι να στηρίξει την τοπική παραγωγή και οικονομία αλλά και να προβάλλει την τοπική κουζίνα, τα τοπικά ήθη και έθιμα στους επισκέπτες της. Με αυτό τον τρόπο οι επιχειρήσεις αυτές θα στηρίζουν και συμβάλλουν στην ανάπτυξη και προβολή του τουριστικού προϊόντος κάθε τόπου.

Για την “Τοπική Παραγωγή & Φιλοξενία ΑΕ”

                                                                                                   Γιάννης Βαρδινογιάννης

                                                                                             Πρόεδρος ΔΣ

 

                                                                                                Ανδρέας Μεταξάς

                                                                                                  Διευθ.Σύμβουλος