Σε κορυφαίο ηλεκτρονικό mall εξελίσσεται το you.gr

09 Οκτ Σε κορυφαίο ηλεκτρονικό mall εξελίσσεται το you.gr

Share to

Διψήφια ποσοστιαία ανάπτυξη παρουσιάζει κάθε χρόνο το you.gr, όπως τονίζει ο γενικός διευθυντής του κ. Θοδωρής Φράγκος.

Συνέντευξη στον ΣΠΥΡΟ ΚΤΕΝΑ

Αξιοπιστία, αμεσότητα, πολύ μεγάλη γκάμα προϊόντων πραγματικά διαθέσιμων και ανταγωνιστικές τιμές είναι τα στοιχεία εκείνα τα οποία προσφέρει με συνέπεια το you.gr, από τα μεγαλύτερα αμιγώς ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας, διευρύνοντας συνεχώς το μερίδιό του στη μεγάλη αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Για το παρόν και τις επιδιώξεις του you.gr,  του ηλεκτρονικού καταστήματος του Ομίλου Quest, μίλησε ο γενικός διευθυντής του κ. Θεόδωρος Φράγκος.

 

Το you.gr φαίνεται να κατακτά κάθε χρόνο όλο και περισσότερο έδαφος σε αυτό που λέμε ηλεκτρονικές συναλλαγές και ιδιαίτερα στον τομέα προϊόντων τεχνολογίας. Θα θέλαμε λοιπόν μια εικόνα των εξελίξεων στον τομέα σας το 2017.

Το 2017 ήταν μια καλή χρονιά για εμάς.  Το  you.gr  ανήκει στον Όμιλο Quest και τυπικά ξεκίνησε το 2011. Οι προσπάθειες του Ομίλου στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν περιορίζονται στο you.gr ούτε ξεκίνησαν με το you.gr. Είναι μια δραστηριότητα που εξελίσσεται ραγδαία, όπως ραγδαία εξελίσσεται και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτή τη στιγμή έχουμε μια μεγάλη γκάμα προϊόντων και  μια μεγάλη πελατειακή βάση, που αμφότερα εξελίσσονται δυναμικά.

 

Αλήθεια, πόσους κωδικούς εξυπηρετείτε αυτή τη στιγμή;

Για να σας δώσω μια τάξη μεγέθους, θα σας πω ότι έχουμε πάνω από 20.000 ενεργούς κωδικούς. Έχουμε προϊόντα εκατοντάδων κατασκευαστών.

 

Ποια είναι τα βασικά προϊόντα τού you.gr και ποια από αυτά καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο της δραστηριότητάς σας;

Το 80% της δραστηριότητας του you.gr, που ήταν κάτι λιγότερο από 15 εκατ. το 2017, είναι προϊόντα τεχνολογίας. Άλλωστε στο DNA του Ομίλου είναι η τεχνολογία. Σε αυτόν τον τομέα δραστηριότητας οι τρεις μεγαλύτερες κατηγορίες είναι τα smartphones, οι τηλεοράσεις και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Το υπόλοιπο 20% της δραστηριότητάς μας αφορά αυτό το οποίο εμείς στο you.gr λέμε «προϊόντα living» και τα οποία είναι, πιο απλά, προϊόντα καθημερινής φροντίδας, προϊόντα χόμπι, ηλεκτρικές συσκευές, μεγάλες ή μικρές. Σε αυτόν τον τομέα οι μεγαλύτερες κατηγορίες είναι οι μικροσυσκευές, τα προϊόντα θέρμανσης και ψύξης, από air conditions μέχρι θερμαντικά σώματα, και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Αυτό το κομμάτι δραστηριότητας μεγαλώνει συνέχεια και επειδή η εν λόγω αγορά προφανώς είναι τεράστια αλλά και επειδή το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο.

 

Αλήθεια, ποιο είναι εκείνο το στοιχείο που θα ωθήσει έναν υποψήφιο αγοραστή να πραγματοποιήσει την αγορά του ηλεκτρονικά και ειδικότερα μέσω του you.gr αντί να επισκεφθεί το ίδιο το κατάστημα; Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που εσείς προβάλλετε;

Υπάρχουν δύο βασικά πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το πρώτο έχει να κάνει με την ευκολία που παρέχει στον καταναλωτή, ο οποίος μπορεί να κάνει την αγορά του χωρίς να χρειαστεί να φύγει από το γραφείο ή το σπίτι του. Μάλιστα παρατηρούμε ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω του κινητού τους, ούτε καν από τον υπολογιστή τους. Άρα από τον δρόμο κυριολεκτικά γίνονται μια σειρά από αγορές.

Το δεύτερο πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα είναι η πραγματικά πολύ μεγάλη ποικιλία. Μοιραία ένα φυσικό κατάστημα έχει τον περιορισμό του  χώρου, με συνέπεια να μην μπορεί να εκθέσει όλα τα προϊόντα τα οποία μπορεί να έχει ως απόθεμα. Εμείς λοιπόν αυτό που αναφέρουμε ως βασικό μας πλεονέκτημα είναι ότι έχουμε μια πολύ μεγάλη γκάμα προϊόντων τα οποία διατίθενται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και είναι όντως διαθέσιμα. Μεγάλη σημασία επίσης δίνουμε στο να περιγράφονται σωστά  τα προϊόντα αυτά μέσα στο site. Θέλουμε να δίνουμε σαφή και εμπεριστατωμένη πληροφόρηση στον καταναλωτή. Μάλιστα  οι πληροφορίες που παρέχουμε για το προϊόν είναι πολύ πιο ακριβείς και αναλυτικές από αυτές που ενδεχομένως παρέχει ένας πωλητής σε ένα φυσικό κατάστημα.

 

Διακριτικά είπατε για τα προϊόντα ότι είναι «όντως διαθέσιμα», που σημαίνει ότι κάποιες επιχειρήσεις με σκοπό την προσέλκυση πελατών διαφημίζουν προϊόντα τα οποία δεν διαθέτουν;

Είναι γεγονός αυτό. Δυστυχώς η  λογική του «κράχτη» είναι πάρα πολύ συνηθισμένη. Είναι μια λογική παλιά, που έχει ξεκινήσει από τα φυσικά καταστήματα και παρουσιάζεται τώρα και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτοί που ακολουθούν τη συγκεκριμένη λογική ισχυρίζονται ότι έχουν ένα πολύ δημοφιλές προϊόν σε πολύ καλή τιμή και όταν το ζητήσει ο πελάτης προσπαθούν να τον μεταπείσουν να αγοράσει κάτι άλλο, λέγοντας ότι  το  εν λόγω προϊόν είτε εξαντλήθηκε είτε δεν είναι προσωρινά διαθέσιμο. Άρα  το να έχεις όντως πραγματική διαθεσιμότητα και να παραδίδεις ακριβώς το προϊόν το οποίο έχεις δείξει στον καταναλωτή είναι για μας από τα στοιχειώδη που συνιστούν αξιοπιστία και είναι και το βασικό μέλημά μας.

 

Μιλήσατε προηγουμένως για το θέμα της τιμής για την οποία γενικότερα γίνεται μεγάλη συζήτηση  σε σχέση με την απόλυτη τιμή του προϊόντος και την τιμή σε σχέση με την αξία του. Η δική σας θέση ποια είναι;

Εμείς χρησιμοποιούμε τον όρο πιο συμφέρουσα αγορά έναντι του απόλυτα οικονομικότερη. Το πιο συμφέρουσα  αγορά θα πει ότι η τιμή πρέπει να είναι καλή και το καλή στο εμπόριο εν γένει διαμορφώνεται από την αγορά, από τον ανταγωνισμό.  Από την άλλη, η τιμή αυτή πρέπει να είναι πραγματική, τίμια και να παρέχεται μέσα από έναν οργανισμό ο οποίος θα πρέπει να είναι σύννομος και συνεπής. Άρα έναν οργανισμό ο οποίος, επαναλαμβάνω, κάνει αυτά τα οποία υπόσχεται και προσφέρει μια πραγματικά σωστή εμπειρία αγοράς στον όποιο καταναλωτή τον επιλέξει.

 

Θέλω λίγο να σταθούμε στο επίπεδο των επενδύσεων που έχουν γίνει από την πλευρά της επιχείρησής σας ούτως ώστε να σταθείτε συνεπείς σε αυτό που λέτε.

Ξέρετε, νομίζω ότι η άποψη που έχουν πολλοί – ακόμη και άνθρωποι της αγοράς – είναι ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο σε σχέση με το εμπόριο που γίνεται μέσα από φυσικά καταστήματα είναι πολύ πιο εύκολο να στηθεί ως επιχείρηση και ενδεχομένως αυτό γίνεται ανέξοδα ή χωρίς πολλές απαιτήσεις. Αυτό δεν είναι αληθές και δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Σίγουρα τα φυσικά καταστήματα έχουν και αυτά μια πολυπλοκότητα, αλλά για να κάνεις ηλεκτρονικό εμπόριο χρειάζεσαι πάρα πολύ σημαντικές επενδύσεις σε logistics. Το να έχεις πολύ μεγάλο stock και να γνωρίζεις τι έχεις, σημαίνει μεγάλες αποθήκες και σοβαρό μηχανισμό, ο οποίος μεταφέρει τα προϊόντα από τις αποθήκες στους πελάτες και μάλιστα σε μικρούς χρόνους. Ειδικά γι’ αυτό το τελευταίο θα ήθελα να επισημάνω πόσο σημαντικό είναι να παραδίδεις το προϊόν στον πελάτη σωστά, αξιόπιστα και γρήγορα.

Έχουμε λοιπόν υλοποιήσει μεγάλες επενδύσεις στον τομέα του logistics και της μεταφοράς των προϊόντων. Έχουμε επίσης επενδύσει πάρα πολύ στο κομμάτι της πλατφόρμας, στο να έχουμε δηλαδή ένα site που να είναι λειτουργικό και  εύχρηστο, ώστε να δίνει μια σωστή, γρήγορη και εύκολη εμπειρία αγοράς στους καταναλωτές. Έχουμε επενδύσει και σε call center,  το οποίο έχουμε αναπτύξει εσωτερικά και δεν το έχουμε αναθέσει σε τρίτη εταιρεία. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια μεγάλη ομάδα από ανθρώπους που εξυπηρετούν και τηλεφωνικώς τους καταναλωτές. Όλα αυτά σημαίνουν επενδύσεις και σε έμψυχο δυναμικό αλλά και σε υποδομές που μπορεί να είναι από τηλεφωνικά κέντρα και προγράμματα CRM, μέχρι αυτή καθεαυτή την πλατφόρμα και ό,τι ανάπτυξη πρέπει να κάνεις πάνω στο ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να βελτιώνεται συνέχεια.

 

Διευκολύνεται πάντως η δραστηριότητά σας από το γεγονός ότι συνδέεστε αφενός με την Ιnfo Quest Technologies, διαθέτοντας έτσι την απαιτούμενη τεχνολογία, και αφετέρου με την ACS  στο κομμάτι της διανομής. Έτσι δεν είναι;

Η αλήθεια είναι ότι το να είναι κανείς μέλος ενός μεγάλου Ομίλου έχει συγκριτικά με άλλους κάποια πολύ μεγάλα πλεονεκτήματα. Όντως η τεχνογνωσία της Ιnfo Quest Technologies, είτε αυτό λέγεται logistics είτε λέγεται e-commerce, είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Ακόμη σημαντικότερο είναι το κοινό ιδιοκτησιακό καθεστώς που έχουμε με την ACS, η οποία, πέραν του ότι πραγματοποιεί τις μεταφορές για εμάς, έχει και ένα ευρύτατο δίκτυο φυσικών καταστημάτων από τα οποία μπορούν οι πελάτες μας να παραλάβουν τα προϊόντα τους. Άρα αποκτά και πρακτικά αλλά και στο μυαλό τους μια φυσική υπόσταση ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και ίσως περισσότερο σε σχέση με κάποιους άλλους που δεν έχουν ένα τόσο ευρύ δίκτυο.  Είναι προφανώς πλεονέκτημά μας το γεγονός ότι είμαστε μέλος ενός μεγάλου ομίλου με εταιρείες που κατά τεκμήριο έχουν μεγάλη ιστορία, γνώση και αξιοπιστία.

 

Πολλοί καταναλωτές και κυρίως οι νέοι στην ηλικία  προτιμούν να απευθυνθούν για τις ηλεκτρονικές αγορές τους σε διεθνείς κολοσσούς του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πώς λοιπόν ένα κανάλι  όπως το you.gr μπορεί να γίνει ελκυστικό σε αυτούς τους καταναλωτές,  ώστε να το προτιμήσουν έναντι των μεγάλων καναλιών;

Να σας πω, η δική μας φιλοδοξία ή το μοντέλο το οποίο προσπαθούμε να μιμηθούμε είναι αυτό ακριβώς των μεγάλων πολυεθνικών καταστημάτων, προσφέροντας ακριβώς τα ίδια πλεονεκτήματα. Ποια είναι αυτά; H τεράστια γκάμα προϊόντων που σου δίνει την αίσθηση και είναι στην πραγματικότητα ενός ηλεκτρονικού mall και η ανταγωνιστική τιμή. Αυτό ακριβώς είναι και το δικό μας μοντέλο και αυτό είναι που προσπαθούμε συνεχώς να εξελίξουμε, δηλαδή μια συνεχώς αυξανόμενη γκάμα προϊόντων τα οποία είναι σωστά τιμολογημένα και πραγματικά διαθέσιμα. Εμείς επιπλέον έχουμε το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης αμεσότητας, είτε αυτό λέγεται γλώσσα, είτε τηλεφωνικό κέντρο, γενικότερα μεγαλύτερη ευκολία στο να επικοινωνήσει κανείς μαζί μας.

 

Και επίσης δεν είναι απρόσωπος οργανισμός.

Ακριβώς. Δεν είναι καθόλου απρόσωπος οργανισμός, το αντίθετο μάλιστα.

 

Ποιοι είναι οι σχεδιασμοί σας και ποιες οι προσδοκίες σας για την επόμενη διετία;

Όπως αναφέρθηκε, κλείσαμε με κάτι λιγότερο από 15 εκατ. ευρώ πωλήσεις το 2017. Με βάση το πλάνο μας, προσδοκούμε τα επόμενα 2 – 3 χρόνια να φθάσουμε και να ξεπεράσουμε τα 20 εκατ. Αυτό σημαίνει διψήφια ποσοστιαία ανάπτυξη  κάθε χρόνο όταν η συνολική αγορά στην οποία κινούμαστε  μεγαλώνει περίπου 10% χρόνο με το χρόνο. Άρα θέλουμε να μεγαλώσουμε γρηγορότερα και να κερδίσουμε μερίδια. Και θα το πετύχουμε γιατί προτιθέμεθα να συνεχίσουμε στους πυλώνες στους οποίους ήδη κινούμεθα. Αυτό σημαίνει βέβαια συνεχιζόμενες ή και αυξανόμενες επενδύσεις σε εργαλεία, πλατφόρμες, μηχανισμούς, έμψυχο δυναμικό, σε διεύρυνση της γκάμας, σε ενίσχυση της σχέσης με τους προμηθευτές και τελικά στη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα του you.gr, που έρχεται και από την προβολή του αλλά ακόμη περισσότερο από τους ευχαριστημένους πελάτες που θα αγοράσουν ξανά ή θα συστήσουν σε κάποιον άλλον.

 

Κύριε Φράγκο, σας ευχαριστώ θερμά.

Εγώ σας ευχαριστώ πολύ.